JOBBHELGER

Börjar känna mig ganska mör i kroppen. Mitt schema de senaste två veckorna har varit ganska intensivt då jag jobbat två helger i rad. Att inte ha mer än en dag ledigt i stöten tar på kroppen, därför längtar jag enormt till nästa helg då jag äntligen är ledig lördag OCH söndag. Men jag ska inte klaga! På onsdag ska jag till Ullared med nära och kära vilket ska bli så roligt!

I fredags var jag ledig, och Linus och jag hade en superfin dag! Hade sovmorgon, städade lite hemma, hade svärmor och Linus kusin Hilma på besök och de lekte med Amadeus. Stannade ca 2 timmar vilket är tillräckligt när folk träffar Amadeus för första gången, sen börjar han bli lite hårdhänt och väldigt framåt, haha! Vid lunch promenerade vi ner till stan och åt på Sandras restaurang (låter fortfarande så sjukt att säga det!) tillsammans med min jobbarkompis. Väl proppmätta gick vi sedan en härlig promenad runt Växjösjön i solskenet (!). På kvällen hade vi lite räkfrossa och drack ett par glas vitt! En perfekt ledig dag! Sen har jag jobbat lördag, söndag och ska även jobba imorgon och på tisdag innan min helg är slut. Somnade som en stock i soffan i eftermiddags, så skönt att slumra en stund! Amadeus låg för en liten stund sedan lång som ett streck på mina ben, såg så himla rolig ut! Han växer så snabbt nu att vi gärna vill stoppa tiden! Här får ni lite bilder från vår helg:

promenad räkor SSK vila långkisse

1 kommentar

Under Amadeus, familj, Jobb, umgänge

Ett svar till “JOBBHELGER

  1. Marie

    Va mysigt ni har det i Växjö!!! Jobba på så blir det snart utflykt och ledighet.

Lämna en kommentar