TEXTSAMLING

Är namnet på min nyaste kategori här i bloggen. Det kanske är många som inte vet, men jag har alltid älskat att skriva. Skriva vadsomhelst. Skriva listor på allt, saker som ska handlas, göras under en helg, kategorier på allt möjligt. Att lyckas få till den där perfekta handstilen på ett rondpapper på jobbet ger mig en feel-good känska. Jag har också alltid haft en dröm om att skriva en bok. Kunna kalla sig själv författare. Mitt projektarbete på gymnasiet var att skriva en textsamling/häfte med dikter/tankar. Det blev ett häfte på ca 30 sidor. Texterna kunde likna den här nedan. Jag kan få inspiration från vad som helst. Något jag läser. När någon känsla sköljer över mig, bra eller dålig. Då vill jag skriva. Uttrycka min egna vaga uppfattning om allt. Texterna behöver inte alltid handla om mig eller mitt privatliv. Det kan vara tankar tagna direkt ur luften, omskruvade till någon annat. För mig handlar det mest om att få ut något på ett papper eller över några tangenter. Låta det rinna ur.

Lämna en kommentar

Under inspiration, textsamling

Lämna en kommentar